Kiedy warto pomyśleć o reklamie

Chociaż pozycjonowanie stanowi już nieodłączny detal kampanii promocyjnych dla dużych, średnich i małych przedsiębiorstw, są jeszcze osoby, które nie wiedzą, na czym polega współpraca z pozycjonerem. Warto zatem tę niewiedzę wyeliminować, tym bardziej że coraz dużo trudniej przebić się do świadomości klienta bez świetnie wypromowanej strony.
Pozycjonowanie stron – bez względu na to, czy współpracujemy z firmą pozycjonującą, czy z freelancerem – przebiega zazwyczaj według następujących etapów:

Klient odzywa się do firmy pozycjonującej/freelancera i przedstawia mu własne oczekiwania (w tym celu należy zazwyczaj wypełnić formularz kontaktowy)

Po kilku godzinach (przeważnie do doby) firma pozycjonująca/freelancer przesyła odpowiedź, a w niej wstępną analizę naszej strony, analizę stron naszych konkurentów, wykaz proponowanych fraz, wytyczne optymalizacyjne itd.

Klient akceptuje ofertę
Rozpoczynają się prace (wiele firm/freelancerów zapewnia wyniki już po kilku dniach).

SEO w pigułce
Oczywiście dalsze prace zależą od tego, co jest do zrobienia na stronie, ale zadania dzielą się zazwyczaj na optymalizację i linkowanie. Do optymalizacji wchodzi optymalizacja programu i treści, czyli np. wprowadzenie tekstów do kategorii, uczynienie adresów URL przyjaznymi, wyeliminowanie błędów w kodzie, przyspieszenie pobierania się strony z serwera itp.
Linkowanie to z kolei pozyskiwanie linków w źródłach zewnętrznych, takich jak zaplecza, strony z tekstami typu pressel, katalogi internetowe itp. Dodajmy że fachowy pozycjoner powinien utrzymywać stały kontakt z klientem, a także – jeśli taka jest kliencka wola – udzielać fachowego doradztwa na każdym etapie prac. Oczywiście SEO to działania o wiele bardziej skomplikowane niż wynika to z powyższego zarysu, ale – jeśli wybraliśmy dobrą firmę – nie powinniśmy się o to przejmować. No właśnie, jeżeli wybraliśmy dobrą firmę, bo ofert jest dziś wiele, natomiast nie wszystkie z nich są warte sugestie. Zanim wybierzemy zatem jakąkolwiek, warto zweryfikować, czy dany usługodawca ma dobrą renomę, odpowiednie doświadczenie i tak dalej. Promowanie strony w internecie to zbyt poważne przedsięwzięcie, żeby podejść do niego w sposób niedbały.
Polecana strona: pozycjonowanie w abonamencie częstochowa.

Możesz również polubić

Dodaj komentarz